« Lokaty Toyota Banku. | Strona domowa |

Błąd w raporcie kredytowym? To powinieneś zrobić!

Zdolność do podejmowania istotnych decyzji finansowych w życiu zależy w dużej mierze od historii kredytowej i wyniku. Potencjalni pożyczkodawcy, pracodawcy i inne podmioty finansowe zwracają uwagę na swoją reputację finansową, próbując ocenić stopień ryzyka, jakie podejmują, gdy zaczynają nowe konto lub nową karierę. Utrzymywanie historii odpowiedzialności w zarządzaniu pieniędzmi jest kluczowym czynnikiem w utrzymywaniu twojego raportu kredytowego i punktacji w czystości, ale nie wszystko jest pod Twoją kontrolą. Agencje raportujące kredyt i wierzyciele, którzy zgłaszają się do nich, od czasu do czasu popełniają błędy, tworząc dla konsumenta frustrującą sytuację, aby zapobiec tego typu problemowi zajrzyj wcześniej na portalbankowy.info.

Gdy pojawi się niepoprawny wpis w raporcie kredytowym, masz prawo sprzeciwić się temu i ostatecznie go usunąć. Istnieje jednak właściwa droga i niewłaściwy sposób postępowania. Oto błędy, których należy unikać, kwestionując błędy kredytowe znalezione w raporcie kredytowym.

Pójście do wierzyciela

Zgłoszenie sporu z agencjami raportującymi kredyt może wydawać się żmudnym procesem, tworząc złudzenie, że przejście bezpośrednio do danego wierzyciela jest lepszym sposobem działania. Nie jest. Biura kredytowe zapewniają system do kwestionowania błędnych informacji, które rozpoczynają się od złożenia wniosku online lub w formie pisemnej. Większość ludzi błędnie rozumie, że proces stosowany przez biura kredytowe obejmuje również monitorowanie procesu w miarę jego rozwoju, a także ostateczne usunięcie nieprawidłowych informacji, gdyby wierzyciel nie odpowiedział lub nie przyznał się do błędu. Kiedy udajesz się bezpośrednio do wierzyciela, nie ma gwarancji, że dochodzenie zostanie przeprowadzone i możesz nieświadomie zrezygnować ze swoich praw wynikających z ustawy o uczciwych kredytach. Zawsze zaczynaj od biur informacji kredytowej i postępuj zgodnie z systemami, które stosują w celu zakwestionowania zgłoszeń.

Brak dowodu

Jeśli walczysz z niedokładnym wpisem w raporcie kredytowym i po prostu nic się nie dzieje, możesz mieć powód wniesienia pozwu przeciwko samemu biuru informacji kredytowej. Niestety, nie zajdziesz zbyt daleko, jeśli nie masz dowodu. Musisz być w stanie wykazać, że zgłoszone informacje są rzeczywiście nieprawidłowe, takie jak zapis płatności lub korespondencja z wierzycielem. Ważne jest również, aby jakakolwiek komunikacja z agencją kredytową lub wierzycielem została udokumentowana jako dowód na to, że zastosowałeś odpowiednie kanały, aby usunąć nieprawidłowy wpis.